Ședința la subiectul Regulamentul privind modul de atestare a salariaților

22

Urmare a modificărilor efectuate la Codul Muncii, aprobate în ultima perioadă, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale a elaborat proiectul Hotărîrii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului privind modul de atestare a salariaților.

Proiectul în cauză prevede reglementări referitoare la:

–         organizarea procedurii de atestare a salariaților;

–         formarea și componența Comisiei de atestare;

–         atribuțiile Comisiei de atestare, a președintelui și secretarului Comisiei de atestare;

–         desfășurarea procedurii de atestare a salariaților.

Astfel, întru asigurarea unităţii cu un corp profesionist de salariaţi, angajatorul are dreptul să desfășoare atestarea salariaților, efectuată în scopul stabilirii gradului de corespundere a salariaţilor funcţiei deţinute sau muncii prestate. Totodată, atestarea va putea fi dispusă cel mult o dată în 3 ani pentru fiecare salariat.

Consultînd membrii săi, s-a constatat caracterul rigid al regulamentului și a fost propusă o ședință de lucru pentru discuția mai amplă și detaliată a proiectului. Ședința va avea loc la 28 iunie, curent, ora 14.00 în incinta Ministerului de resort.